Rozważając inwestycję w gadżety reklamowe okazuje się, że jest w tej materii gigantyczny wybór. Produktów o charakterze reklamowym, dających się dowolnie personalizować jest mnóstwo. Można się spierać, które z nich są najlepsze – najbardziej efektywne w odniesieniu do ceny nabycia. Dla jednej działalności może to być inny gadżet, niż dla drugiej, ale pewnym jest, że warto zwrócić wzrok w kierunku przypinek reklamowych i to bez względu na rodzaj prowadzonej działalności.
Przypinki reklamowe mają po swojej stronie wiele atutów. Można zacząć od wskazania na ich niski koszt nabycia, który średnio wynosi u producentów przypinek między 0,5 zł a 1 zł za sztukę. Cena przypinki w większości przypadków jest zależna od wybranej wielkości, rodzaju przypinki i wielkości składanego zamówienia. Innymi słowy koszt jednostkowy małej przypinki na agrafce (najczęściej jest to średnica 25mm) przy zamówieniu na poziomie pięciu czy dziesięciu tysięcy sztuk może wynieść nawet poniżej 0,5zł, zaś koszt tej samej przypinki przy zamówieniu rzędu pięćdziesięciu czy stu sztuk będzie wynosił powyżej 1 zł.
Za wyborem przypinki na zamówienie przemawia również fakt, że można stworzyć na niej dowolną grafikę, a decydując się na przypinki w większych rozmiarach (59mm lub nawet 75mm) możemy być pewni, że nasz nadruk będzie dobrze widoczny, a w reklamie przecież o to chodzi, by trafić z nią do odpowiednio dużego grona odbiorców.
Pomyślmy więc ile osób średnio zobaczy przykładowo długopis reklamowy. Jedna? Pięć? No właśnie. Teraz zastanówmy się ile osób może zobaczyć naszą reklamę na przypince. Jedna osoba przypina ją na swój plecak i rusza w miasto. Jedzie autobusem, idzie po chodnikach, stoi w kolejkach w sklepach, wraca tramwajem. I co? Przez dzień jedna nasza przypinka może zostać zauważona przez setki innych osób. I właśnie to jest największa zaletą przypinek reklamowych.