Dobre kampanie reklamowe sprawiają, że przybywa odbiorców danego produktu. A im więcej ich jest, tym lepiej się on sprzeda. To inaczej mówiąc, pewien przemyślany zespół działań marketingowych, który polega głównie na zamieszczaniu komunikatów reklamowych w różnych wybranych mediach i wyświetlaniu ich w wybranym czasie. Zajmuje się tym doświadczona agencja reklamowa i jej pracownicy.
Są cztery podstawowe typy reklam. Informacyjna ma na celu działanie skupione na zasięgu oraz budowaniu rozpoznawalności konkretnej marki. Nakłaniająca to taka, która nakłania do korzystania z jakichś usług czy zakupu towaru. Jest jeszcze przypominająca. Ona służy utrzymywaniu pozycji i relacji z odbiorcami. Czwarty, ostatni rodzaj to reklama wzmacniająca, która ma przekonać odbiorców o słuszności ich wyboru. Proces budowanie kampanii reklamowej przebiega w następujący sposób. Najpierw jest tzw. research. Polega on na zbadaniu rynku oraz sprawdzeniu zapotrzebowania na produkt albo usług. Później należy poznać odpowiednią grupę docelową. Trzeba także określić budżet na wszelkie możliwe działania w trakcie przygotowywania całej, szczegółowej kampanii reklamowej. To nie wszystko. Istotny będzie także odpowiedni wybór kanałów, a więc mediów gwarantujących jak najbardziej skuteczne dotarcie do grupy docelowej.
Szukasz ekspertów od reklamy? Polecamy agencję reklamową z siedzibą w Krakowie!
Z kolei kreacja to przygotowanie bardzo atrakcyjnych grafik oraz dopasowanych do nich tekstów. Na koniec należy opracować harmonogram, czyli czas wyświetlania danych komunikatów reklamowych na podstawie aktywności wszystkich odbiorców (klientów). Pozostała jeszcze realizacja i analiza. Chodzi o to, aby reklama była monitorowana oraz optymalizowana na podstawie otrzymywanych, szczegółowych wyników.